Cukierki reklamowe w kinach, czy to dobry pomysł?

Cukierki reklamowe
Cukierki reklamowe

Cukierki promujące różne firmy rozdaje się współcześnie w licznych miejscach. Oczywiście najczęściej tam, gdzie ludzie zbierają się w dużej liczbie, jak choćby centra handlowe. Ale czy jest to zawsze dobry pomysł na przyciąganie klientów? Raczej nie zawsze, ale przeważnie tak jest, bo cukierki promujące firmę to upominek niezwykle przyjemny dla każdego, kto stanie się szczęśliwym obdarowanym. Szansa, że skorzysta on potem z oferty przedsiębiorstwa, którego przedstawiciele poczęstowali go cukierkiem są bardzo duże. Wiedzą o tym właściciel kin, których liczba ostatnio rośnie, co prowadzi niechybnie do wzrostu konkurencji. Czy rozdawanie w kinach cukierków, o których mowa, jest dobrym sposobem reklamy?Odpowiadając na postawione we wstępie pytanie, trzeba koniecznie spojrzeć na taktykę ich rozdawania, która w skrócie polega na tym, że cukierki reklamowe są wystawione do częstowania się przy wejściu do konkretnej już sali kinowej, gdzie za chwilę rozpocznie się (albo już trwa) emisja danego filmu. Wówczas, aby otrzymać cukierka, należy zakupić bilety, co można traktować jako swego rodzaju dodatkowe „podziękowanie” ze strony właściciela kina za ów zakup.

Ale cukierki reklamowe mają nie tylko dziękować za zakup, ale przede wszystkim zachęcać do niego, więc warto je często wystawić w innym miejscu, mianowicie gdzieś przy wejściu do kina. Chodzi o to, aby przechodnie zobaczyli, że jeśli kupią bilet na dany film (lub obojętnie na jaki), otrzymają dodatkowy upominek, w postaci cukierka właśnie.

Jeszcze inny pomysł polega na eksponowaniu cukierków w kasach. Do każdego biletu mogą być owe cukierki reklamowe dołączone, co jest swoistym „dwa w jednym”: z jednej strony dziękuje klientowi za zakup biletu, a z drugiej zachęca go, aby namówił do tego swoich znajomych. Dzięki temu liczba klientów danego kina wzrasta w danym okresie.

Czy zatem jest to dobry pomysł? Wydaje się, że z powyższego opisu wynika niezbicie, że tak, tym bardziej, że cukierki, jako gadżet reklamowy, nie są drogie, a lubią je prawie wszyscy. Ich dystrybucja jest więc łatwa. Właściciele kin mogą zatem je rozdawać klientom bez obaw, wysiłek się opłaci.