Cukierki reklamowe firm motoryzacyjnych

Cukierki reklamowe
Cukierki reklamowe

We współczesnym marketingu ogromną rolę odgrywają gadżety reklamowe, których atrakcyjny wygląd oraz liczne inne walory pomagają przyciągać uwagę potencjalnych klientów – nabywców dóbr i usług. Rosnąca konkurencja sprawia, że tylko firmy prowadzące takie działania mają możliwość utrzymania popularności i utrzymania się na rynku. Dotyczy to praktycznie każdej branży. Nie inaczej jest w przypadku producentów samochodów. Motoryzacja jest branżą, w której wprawdzie nie pojawia się dużo nowych podmiotów, ale te, które są, prowadzą usilne działania marketingowe, ponieważ konkurencja jest w nich silna. Wspomniane gadżety to przedmioty, których dystrybucja może się bardzo firmie opłacać. Jaki przykład można tu podać?

Dobrą egzemplifikacją mogą być cukierki reklamowe. Firmy motoryzacyjne dystrybuują je bardzo chętnie. Z czego to wynika? Przede wszystkim z powszechnej popularności wśród klientów – każdy lubi cukierki i chętnie je otrzymuje. Ponadto gadżety te wyróżniają się spośród innych niskimi kosztami produkcji i dystrybucji, a także łatwością logistyczną obu procesów.

W ujęciu bardziej konkretnym, cukierki reklamowe mogą być rozdawane w podobny sposób, jak większość gadżetów, ale każdy obdarowany może poczęstować się dowolną liczbą takich cukierków, co bardzo odróżnia je np. od parasoli czy kubków reklamowych, gdzie dla każdego klienta przeznaczona jest jedna sztuka. Gdzie takie gadżety mogą być rozdawane? Jeśli mają je otrzymywać przypadkowi przechodnie, najlepiej wybrać miejsce ruchliwe, jak główne skrzyżowanie miasta, centrum handlowe, park, itp. Dobrym pomysłem jest także dystrybucja cukierków na imprezach plenerowych. Firmy motoryzacyjne są często sponsorami oraz organizatorami takich imprez i ochoczo wykorzystują te okazje do promocji własnych produktów. Dystrybucja może też odbywać się poprzez rozdawanie cukierków klientom, a więc osobom, które zakupiły konkretny samochód. Wówczas jest to pewna forma podziękowania ze zaufanie danej firmie.

Aby cukierki reklamowe spełniały swoją rolę odpowiednio, powinny być wyposażone w nadruki nawiązujące do marki, a więc np. logo danego producenta samochodów.